niedziela, 21 grudnia 2014

Święta tuż tuż...

Święta tuż tuż...

Wiem nie było mnie trochę. Zapuściłam w tym miesiącu zarówno mój blog ale i wasze, niestety. Bardzo przepraszam, po prostu rozleniwiłam się życiem rodzinnym i porządkami.Samo się nie posprząta, nie umyje i nie upiecze:)

Jak ja bym chciała mieć zaczarowany ołówek, wtedy jak w tej bajce narysowałabym wszystko co mi potrzeba i co sobie wymyśliłam na te święta. A nie zdążę już z kilkoma dekoracjami i bardzo jestem z tego powodu zła. Ale nie ma tego złego pomysły zostaną na przyszły rok. Już zapisane, tylko będę musiała zacząć wcześniej niż w tym roku.
Choinka jeszcze nie ubrana, ale jest już w domu. Dzisiaj przed 20-tą przyjechała i czeka na korytarzu na jutrzejsze strojenie. Pierwszy raz odkąd jesteśmy małżeństwem mamy ciętego świerka a nie w donicy ( oby tylko dotrwał do Trzech Króli).
Z racji tego że zwykle nasza choinka była niewielka to i ozdób za dużo nie posiadamy. Nie śmiejcie się, ale mieszczą się jednej szufladzie komody. A to dlatego, że 8 lat temu na pierwsze święta wymyśliliśmy sobie że będziemy nasz zbiór powiększać co roku, ale bez szaleństwa. Pierwsze było pudełko słomianych ozdób za bodaj ok 14 zł, lampki i 3 aniołki. Potem doszło jeszcze kilka szklanych i porcelanowych aniołków, parę ozdób szydełkowych i filcowych. Zawieszaliśmy jeszcze plastry suszonych pomarańczy i cukierki. A w tym roku wreszcie będzie kilka bombek i pierników w wersji light bo z masy solnej. Prawdziwe też są,  ale ze względu na tempo znikania nie opłaca się ich wieszać na choince i zagoszczą na krótko w misie przy drzewku.

 A oto moje twory:)

Pierniki z masy solnej

2 szkl mąki
2 szkl soli
1 szkl wody
4 łyżeczki kakao

Składniki wyrobić jak na ciasto. Rozwałkować cienko, wykrawać kształty i układać na foli aluminiowej lub papierze do pieczenia. Suszyć/piec 1,5 h w 70 st C. Po ostudzeniu udekorować. Ja użyłam białego lakieru dekorala.








Teraz wystarczy powiesić na choince;)

Pierniki - ciasteczka

3 szkl mąki
0,5 szkl cukru
3 łyżki miodu
0,5 paczki masła
2 jajka
2 łyżki śmietany
2 łyżeczki sody
3 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka kakao

Miód rozpuścić i dodać masło, po rozpuszczeniu przestudzić. Wszystkie sypkie składniki wymieszać dodać jajka, miód z masłem i śmietanę, wyrobić ciasto. Rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. Wyciąć ciasteczka, ułożyć na pergaminie lub papierze do pieczenia. Piec 15 minut w temperaturze 180 st C. Jeśli ciastka są małe wystarczy im 10 minut. Po ostudzeniu dekorować.












Po dekorowaniu ciastek lukrem wiem, że muszę nabyć porządny rękaw cukierniczy lub pisak do lukru, bo posiadane przeze mnie silikonowe coś nie dawało rady.
Możecie polecić jakiś sprawdzony sprzęt do dekorowania?

Życzę owocnej pracy twórczej:)

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz